فروش قهوه

فروش انوع اسپرسو

فروش قهوه

فروش انوع اسپرسو

فروش قهوه اسپرسو عربی تلخ شیرین لاته آموزش قهوه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

 

محسن همایونی | طراحی، پیاده‌سازی، مدیریت و راه اندازی سازمان‌ یا واحد فروش  در شرکت‌ها | خریدهام

مقدمه


شامل شبکه عمده فروشان، خرده فروشان، توزیع کنندگان است و از طریق ماشین، کامیون، وسیله نقلیه، موتورسیکلت و یا حتی از طریق اینترنت صورت می گیرد. کانال‌ها به شکل‌های مستقیم و غیرمستقیم دسته بندی می‌شوند و کانال‌های مستقیم به مشتری اجازه می‌دهند که از تولید کننده به صورت مستقیم خرید کند و کانال‌هایی که به صورت غیرمستقیم هستند معمولا دارای یک عنصر واسطه ای مثل عمده فروش یا خرده فروش است که رابط ما را بین تولید کننده و مصرف کننده را هموار می‌کند.
اصطلاح بازاریابی مویرگی در ایران شاید ترجمه‌ای ایرانیزه شده از اصطلاح Capillary Distribution یا حتی Retail Distribution باشد که در بازاریابی بین المللی به مفهوم توزیع مویرگی استفاده می‌گردد. اما در ایران از آن بیشتر با عنوان بازاریابی مویرگی یاد می‌شود

بازاریابی مویرگی چیست؟

به فرایند توزیع کالا در بازار برای خرید مشتریان، بازاریابی مویرگی می‌گویند. بازاریابی یا فروش مویرگی پایه و اساس فروش شرکت‌ها بوده و تمامی مراحل حمل‌ و نقل، بسته‌ بندی و ارسال محصول را شامل می‌شود.
پخش مویرگی، توزیعی الهام گرفته از ساختار پخش خون در بدن انسان است و در آن ارائه دهنده محصول و خدمات، خودش ساز و کاری برای ارائه مستقیم محصولات خود به مشتریان فراهم می آورد و یا آن را یا بدون هیچ واسطه ای به دست مشتری می رساند، یا آن را به مراکزی که مشتریان بدان دسترسی راحت و آسان داشته باشند می سپارد. (مانند سوپر مارکت ها، دارو خانه ها و …) این توضیحی مختصر و مفید از مقوله پخش مویرگی است


توزیع چیست و انواع کانال‌ های توزیع کدامند؟

مدیریت توزیع و فروش محصولات مجموعه گسترده‌ای از تمام تدابیر، روش‌ها و ابزارهایی است که شرکت‌ها و سازمان‌های فروش برای عرضه محصولات و خدمات خود از آنها استفاده می‌کنند. این کانال‌ها ممکن است کوتاه مستقیم باشند یا آنکه دارای تعدادی واسطه از جمله خرده‌فروشان و عمده‌فروشان باشند

فروش مویرگی، محصول را به آخرین نقطه فرآیند فروش یا نزدیکترین محل مصرف، یعنی سوپرمارکت‌ها، هایپرها و غیره می‌رساند. این فرآیند فروش شامل حمل‌ونقل، بسته‌بندی، انبارداری، و تحویل کالا می‌شود


مشتری خود را خوب بشناسید
در همۀ راهکارهای افزایش فروش، شناخت کامل مشتری یکی از ضروریات مهم است.

قبل از هر چیزی باید ویژگی‌های جمعیت‌شناختی (Demography) مشتریان مثل سن، جنسیت و درآمد، سطح تحصیلات را مشخص کنید. باید بدانید با چه دسته از افراد طرف هستید! پس از آن هم پرسونای مشتری را مشخص می‌کنید. برای اینکه بدانید پرسونا را چگونه آماده کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «پرسونای مخاطب چیست؟» را مطالعه کنید

فروش مویرگی چیست؟ | بهترین روش های فروش مویرگی برای افزایش فروش خریدهام
بخش‌های اصلی یک سیستم توزیع شامل چه مواردی است؟

ذخیره‌سازی و انبارداری کالا برای توزیع یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم پخش مویرگی یا سیستم توزیع است. در ادامه با بخش‌های مختلف سیستم پخش مویرگی بیشتر آشنا می‌شویم.  

 

فروش مویرگی آگاهی از برند را افزایش می دهد

در دسترس قرار دادن محصولات در اکثر مکان هایی که مشتری ممکن است از آن بازدید کند، به مشتریان کمک می کند محصول، لوگو و سایر اطلاعات برند را بیشتر ببینند. این تکرار می تواند به مشتریان کمک کند تا بفهمند محصول چیست و چه کاربردی دارد. افزایش آگاهی از برند به مشتریان بالقوه کمک می کند تا دفعه بعد که به چنین محصولاتی نیاز داشتند، برند شما را به یاد بیاورند.


ذخیره‌سازی و انبارداری کالا برای توزیع
دریافت سفارش از مشتریان
تحویل کالا به مشتریان
وصول مطالبات
کنترل و دریافت اطلاعات از بازار


کمک می کند تا محصول به گزینه جایگزین تبدیل شود

از آنجایی که بسیاری از محصولات فروش مویرگی اقلامی هستند که مشتریان به طور مرتب خریداری می کنند، داشتن گزینه هایی برای آنها مفید است. همیشه این امکان وجود دارد که محصولات برندی که معمولاً از آن خرید می کنند، تمام شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، آنها برند های دیگری دارند که می توانند از بین آنها انتخاب کنند. فروش مویرگی به یک محصول کمک می کند تا به یک گزینه جایگزین برای مشتریان بیشتر تبدیل شود، که می تواند باعث پیدایش مشتریان جدید شود.


مشکلی را که می‌توانید حل کنید، شناسایی کنید


وقتی اطلاعات کاملی راجع به مشتریانتان داشته باشید، می‌دانید چه مشکلی آن‌ها را آزار می‌دهد. البته که هر فردی مشکلات مخصوص به خودش را دارد؛ اینجا صحبت از مشکل مشترکی است که راه‌حل آن در اختیار شما است.

بگویید محصول یا خدمت شما چطور می‌تواند مشکل مشتریان را حل کند؟ چطور می‌تواند مسئله‌ای را برطرف کند که آن‌ها را به ستوه آورده است!

اگر مشتری را به‌خوبی شناخته باشید، محصول یا خدمتی ارائه می‌کنید که مشکلشان را برطرف کند؛ در نتیجه، فروش هم افزایش خواهد یافت

موفق باشید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی